Greenfarra♥: Kisah Zaman Kanak-Kanak....

17 November 2015

Kisah Zaman Kanak-Kanak....

Assalamualaikum,,, 

Bila diimbaukan kembali kenangan masa waktu dulu-dulu... Time tu masih kecik lagi,,, teringat permainan yang selalu main lepas balik sekolah tak pon cuti hujung minggu..

Tak gaduh nak risau... kalau anak-anak tak dak rumah dah tau mana nak cari sebab anak-anak time tu main dkt rumah kawan-kawan sekampung ja,,, kata mak saya,,,, tapi sekarang?... 

Adakah anak-anak kita nanti masih main permainan macam kita?..

pernah tak main permainan macam ini,, 

Lubang Kancil

Lompat ... tak inta pulak,,,

Tom-Tom Bak

Caplong

Lompat getah

Jengkek

Guli

maaf kalau ada yang tak faham, semua ni farra guna bahasa kedah,, bahasa yg selalu guna masa kecik-kecik,,, 

kan best kalau blh ajar anak-anak main mcm ni,, bolehlah tumpang sekaki,,,
teringin pulak rasa,,,

No comments:

Post a Comment

Followers

Kawan-Kawan Google