Greenfarra♥: KENAPA ORANG BERJAYA ITU BERJAYA

23 July 2015

KENAPA ORANG BERJAYA ITU BERJAYA

  • Mentaliti dia berbeza. 
  • Sikap dia berbeza. 
  • Kesabaran dia berbeza. 
Orang berjaya dia tak suka komplen. tak macam kita semua nak komplen. Itu lah Ini lah..Orang gagal sibuk kira benda yang tak jadi ja... 

Mereka ni pantas.
  • Pantas buat keputusan, 
  • Pantas buat tindakan. 
Nak berniaga buat je dulu. Ada orang pikir langit dan bumi, tapi orang berjaya buat je dulu, dia tau Allah akan uruskan seterusnya. Mereka sanggup invest untuk kejayaan mereka. Invest wang, tenaga dan masa. 

Percayalah Pada Rezeki Allah

Mereka bina networking yang bagus.
Maksud networking: Anda adalah siapa kawan anda. Siapa nak hidup berubah? Upgrade kawan. Mereka dah buat keputusan dari awal yang mereka nak berjaya. Fast action fast result

Tak percaya? Pegi tanya mereka yang berjaya.

Mereka tidak menghiraukan kutukan
Ada setengah orang sibuk melayan apa orang cakap. Tak ada ilmu, sibuk layan kutukan orang. Kalau kita tak cuba Kita tak akan tahu..

Fokus
Ada orang Fokus 1 produk pada 1 masa. tu pon boleh berjaya
Jangan hanya Fokus 1 masalah pada 1 masa. Dimana ada masalah, disitu ada peluang. Dimana ada peluang,di situ ada wang. Dimana ada wang, di situ ada kekayaan. ini dah macam ambik kesempatan

Tetapi Fokus 1 orang pada 1 hati, Buatlah sesuatu pekara dari hati ke hati, fokuslah sama-sama membantu sama-sama berjaya. tak kemana Rezeki Allah ni.

Mereka juga konsisten & persisten.
tak mudah putus asa, mana ada sesuatu yang kita sekali usaha terus berjaya,,, yang kita perlu,,, sentiasa berusaha untuk terus berjaya, 

Jatuh sekali bukan bermakna gagal, 
BERUSAHA, DOA dan TAWAKAL..

Untuk insan-insan HEBAT!!

SAYA SUKA JAYAKAN ORANG, KERANA ORANG TELAH JAYAKAN SAYA..
SAYA SUKA BERKONGSI DENGAN ORANG, KERANA ORANG TELAH BERKONGSI DENGAN SAYA,
SAYA SUKA BANTU ORANG, KERANA ORANG TELAH BANTU SAYA,

UTAMAKAN KESIHATAN, SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG... 

untuk khidmat kesihatan dan kecantikan PM saya, insyallah kami boleh membantu... 

2 comments:

  1. sentiasa berfikiran positif ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhee,,, kadang2 nagetif jugak,, tp apa pon positif dulu, nagetif kemudian

      Delete

Followers

Kawan-Kawan Google