5 November 2014

Orang Paling Bahagia!

Assalamualaikum semua kawan-kawan farra...

Impian farra, farra nak jadi orang paling bahagia... 
kadang-kadang terfikir jugak,, kita rasa kita dah cukup bahagia, tetapi tak jugak,, kadang-kadang kita tengok dia macam tak bahagia, tetapi sebenarnya dia bahagia.. 
so mcm mana tu?

dari petikan buku Refleksi Diri, 
Prof. Dr. Muhaya Haji Mohamad

Orang paling bahagia ialah mereka yang merasa bahagia melihat orang lain bahagia. kebahagiaan ada dalam hati kita, 
jadi buatlah keputusan untuk bahagia. 
bahagia dengan Allah maka manusia lain juga akan merasa kebahagiaan dengan kita. apabila kita dapat kasih sayang Allah, kita juga akan dapat kasih sayang manusia, 
Insy-Allah

jadi kesimpulan yang farra dapat, kita janganlah berdendam atau buruk sangka dengan orang lain, cuba tanamkan kasih sayang dalam hati.

mulai hari ni,, farra nak cambah kasih sayang dalam hati, moha kebahagian tumbuh.. 
racun rumput-rumput kebencian.. 


1 comment:

  1. Bahagia tu sesuatu yang subjektif. Kita akan jumpa bahagia kalau kita bersedia utk buka mata :)

    ReplyDelete