8 August 2014

SAPA KATA TAK BOLEH BUAT? Ais Kerim

Assalamualaikum kekawan,,, 

mesti semua hairan apa pulak kali ni,, tajuk pon pelik,,,

toksah nak pelik sangat la, farra saja nk kongsi,, orang kata buat ais kerim susah, renyah, takjadi,,

meh ni farra nak kabo,, farra dah try,, senang ja,, mudah ja,, tak renyah pon,, jadi lahhh, sedap pulak tu(yg ni perasan), sat ja dah habis,, buat pulak time raya,, berebut-rebut lah budak-budak,,,

mesti nak buat kan? tetarik kan? 

meh farra nak kongsi mudah ja,
  • 1 tin susu cair
  • 1/3 tin susu pekat (kalau nak manis letak 1/2 tin)
  • 1 bijik telur (untuk satu adunan/1 tin susu cair)
  • 1 sudu Ovalette (pastikan halal k)
  • 1 sudu esen vanilla
  • Perisa ikut kehendak masing-masing

CARA NAK MASAK PULAK? Senang jugak
  • blend ja semua bahan kecuali perisa, blend biar kembang, setelah siap, masukan perisa, dah siap, simpan sampai beku, dah boleh makan.. 

NI tak sempat beku pon dah Makan,,


SELAMAT MENCUBA...

2 comments:

  1. yang penting rajin...setengah orang ni tekak nak makan tapi nak masak malas..hihihi

    ReplyDelete
  2. ni pon sebab senang ja,, tu yang rajin,, nak makan punya pasai,hehehe

    ReplyDelete