25 June 2013

Apa Yang Aku Rasa?

asalamualaikum semua,

entah, tak tahu dekat mana nak mengadu, nak mengadu dekat fb macam tak sesuai, nak mengadu dekat mak and abah tak sampai hati, nak mengadu dekat bf tak ada, nak mengadu dekat bff pon susah, kalau bengadu dekat adik-adik nanti kena peril pulak.

Blog nil ah jadi mangsa luahan hati aku selama ini,

Entah macam mana nak mula pon aku tak tahu, tetapi aku nak luahkan semuanya, entah kenapa aku mula sakit semula, adakah sebab aku cemburu, tetapi cemburu untuk apa?. Aku tak pernah dicintai dan mencintai.

Tetapi hati aku rasa menangis bila aku baca comment dan apa yang dia post, kadang-kadang membuat aku terguris dengan perasaan cemburu dan syak wasangka. Adakan aku dah mula buka hati atau hati dicuri tampa sedar.

Macam mana kau boleh curi hati aku, dan kenapa kau hendak curi hati aku kalau kau nak main-mainkan aku, kenapa?

Ini yang paling aku takut sekali, aku takut untuk membuka hati aku dekat mana-mana lelaki, aku takut sakit. Aku pernah rasa sakit dan pedih bila dimain-mainkan, selama 4 tahun aku cuba tutup hati aku menjadi batu agar tak ada sesiapa boleh memilikinya.

Entah kenapa akhir-akhir ini sikapku meleset, aku mula jadi lembut. Adakah disebabkan desakkan keluarga or sebab aku sunyi?

Aku sendiri tidak faham dengan hati aku ni, dah lah bertepuk sebelah tangan, syok sendiri. Jangan lemah fara, kuat kan diri kau seperti mana kau pernah menahan diri kau dari jatuh hati, dulu kau keras, tapi kenapa sekarang kau lemah.

Menangis tak memberi apa-apa kesan, malah hati makin rapuh. Cuba cari semangat balik farah, buat seperti mana kau pernah buat dulu. Jauhkan diri kau dari semua orang, agak kita tahu siapa yang benar-benar sayangkan kita.

Bila kau tiada family kau yang selalu cari kau, orang lain? Jangan harap lah, kau ada ka kau tak ada ka, depa tak sedar pon.. Tu tanda family kau yang lebih sayangkan kau, orang yang kau harapkan kasih dan dikasihi, jangan harap lah. Dia tak akan kisah. Malah dia tak sedar pon kau tak ada fara…

Jadi ingat fara, kuatkan hati kau balik, jangan rapuh, banyak kan sabar.

Insyallah Allah akan membantu orang yang sabar fara…


4 comments:

  1. improve diri jadi lebih baik, so benda baik akan datang ke kita selepasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah fara cuba menjadi untuk lebih baik

      Delete