15 April 2013

Alhamdulilah..........

Alhamdulilah....

baru-baru ni fara hantar adik fara dekat matrik Changlon... maklumlah adik manja,, tiap2 minggu nak balik.(mengata adik, aku pon 2x5 gak).. yang jadi mangsa fara lah tiap2 minggu kena hantar...
tapi takpa lah,,, sekurang2nya fara tak sunyi dekat umah bila balik kampung,,,

kebetulan lepas hantar adik fara and fmly singgah la rumah maktam(mak saurdara), melihat keadaan mereka sekeluarga... Alhamdulilah paktam semakin semboh... harap2 bergitu lah,,,

lupa pulak nak kabo...

paktam fara kemalangan di Jitra dlm bulan Mac 2013.. kasihan bila tengok keadaan dia masa tu,,, macam dah takda harapan.... 2 kali operation, and sebulan tidak sedarkan diri,,, susah hati kami sekeluarga,,,

tapi umurnya masik panjang,, kuasa tuhan.. alhamdulilah akhirnya dia sedar jugak...

semasa fara melawat dia 13 April 2013 hari tu,,, fara tengok ada sedikit perkembangan. walaupon dia tak boleh cakap and tak boleh bergerak, tetapi dia boleh guna bahasa isyarat,,,

mula2 kami ingat dia dah tak kenal kami, alhamdulilah dia masih kenal,,, tetapi dia tak boleh cakap dan sebelah matanya tak dapat melihat.... lagipon dia masih dalam pengawasan sebab tempurung kepalanya masih tidak dipasang bagi memudahkan pemeriksaan nanti...

fara kagum satu ja dengan paktam, walaupon dia jadi macam tu,, dia masih tidak mengharapkan bantuan,,, ye la masa fara nak salam dia dia takmau salam dengan fara sebab dekat tangan fara ada duit,, dia takmau,, bila fara buang duit tu baru dia salam,,,

itulah tanda orang sanggup susah dari menyusah,,, tetapi fara and fmly rasa bertanggungjawab untuk membantu keluarga sendiri....

fara doakan agar paktam cepat sembuh dan kembali ceria seperti dulu,,, rindu nak melawak dengan mereka,,, maklumlah selalu kalau pergi sana mesti kena kutuk dengan paktam and maktam,, ni bila p ja takda sapa nak melawak,,, :(

marilah sama2 kita doakan keselamatan, kesejahteraan mereka... :)