21 November 2012

Convocation POLITEKNIK Merlimau, Melaka.

Segulung Ijazah atau Diploma adalah salah satu kejayaan yang sering kita impi-impikan,, ia bukan lagi satu kejayaan yang mustahil untuk kita kecapi,,,

Sekarang mudah untuk kita miliki Ijazah or Diploma, petik jari ja dah boleh dapat, Cuma yang bezakan kita sama ada ia dibeli atau betoi-betoi kita usaha untuk kecapinya.

Bukan susah untuk kita dapatkannya, tetapi bukan mudah untuk kita usaha mencapainya..  SO?

Pada 11 November 2012, adik fani telah Berjaya memcapai aya yang dia impikan segulung  diploma dalam bidang senibina untuk dihadiahkan untuk abah n mak,, shabas Noor Faiz Zakuan Md Nor,
Pada 10 November 2012, 9.24pm fany n sekeluarga gerak ke Melaka bagi meraikan kejayaan adik Tam ku,, hehehe Y’ panggil dia tam, sebab dia hitam lah,, tapi dia memang sukakan nama tu,, so swet..

Ok sambung balik citer, hampir 8 jam di lebuh raya, macam-macam riaksi pengguna dapat lihat, ada yang terburu-buru, ada yang berlumba antara satu sama lain, ada yang memang makan angin bukan bawa 60km/j tapi bawak 40km/j, macam-macam karenah,,, yang fany tak suka sekali bila lihat excden.. sepanjang perjalanan tu 4 excden dapat fani lihat, tapi satu ja yang melimatkan kenderaan fani, tetapi alhamdulilah cepat elak n tak jadi apa-apa, Cuma lori tu ja melintang jalan,,

Akhirnya jam 4.59 am kami tiba di Tol Jasin,, memandangkan fani  letih drive, kami rehatlah di hentian susur keluar Tol Jasin,, nenyak nya boleh tido, sedar tak sedar mak gerak  solat subuh,, solatlah dgn mata yang tertutup.. hehehee mengantok sangat,,,

Lepas solat, mandi, bersiap-siap, fani  sekeluarga dan  4 lagi keluarga pelajar yang lain begerak ke POLITEKNIK Merlimau Melaka,, tetapi sebelum tu kami singgah dulu di Restoren Bertentangan dengan Poli untuk sarapan Pagi,,, yam yam yam makan,,, perot pon dah berkeroncong ni,,,

amboi adik aku kalau boleh makan tak tengok orang dah.

Lepas makan adik bawak kami pergi rehat dekat rumah aweks dia, ye lah adik punya convo sesi petang,, sementara nk tunggu convo dia balik kami pi sambung rehat dekat rumah aweks adik dulu,,, Rezeki  kau lah mata dapat lena,,,

Tepat jam 1.45 pm kami geraklah ke Poli untuk convo adik..

wahh bergayanya mereka berjalan dengan Jubbah Convo tu

ni lah adik aku,,

aiii perasan pulak dia,,,, ingat dah tak perasan camera kakak dia ni.

fani tak masuk so ambik gambar dari luar ja lah,

ni lah mak kami, terharu lah tu,

aiiii menyempatnya depa berdua ni..

Selesai sudah convo adikku ni,,, jom balik,,, tapi sebelum tu kami p makan dulu,, lepas makan terus bertolak balik Kedah,,, masa OTW balik hujan lebat sangat,, fani kena berhenti dekat R&R dulu,,, tunggu hujan reda,, maklumlah fani rabun malam, so tido lah dlu,,, sedar-sedar ja dah pukul 11pm,,, kami pon sambung perjalanan,,, tiba-tiba,,,,, tarrrraaaaaaa hehehe fani tersesat, termasuk KL,, alahai JEM lah mcm ni,,, guna PAPAGO alik-alik PAPAGO tipu PAPAKU,, hehehe, apa pon kami sekeluarga dapat sampai rumah dengan selamat,,, Alhamdulilah,,,,

Sekian.