26 July 2011

DUSUN ORANG PUNYA~~

minggu lepas 17/7/2011 .... 
bertempat di pekarangan sik yg besar tu.. bertemani Amiliya Kotesa dan Ekin Kabuto...

dalam perjalanan ke sik satu fenomena telah berlaku... dimana aku teriak2 kelaparan...
lapar..~~~ lapar..~~~ lapar...~~~ ... 
Lebih Kurang mcm tu la bunyi dia..

akhrnya ekin and amiliya pon berhenti lah beli kuihtiow teng kat pekan sik sbb rimas dengan mulut bising aku ni yg mcm budak2 kecik , tak padan dgn umuh 20an... hehehe..
bukan pa aku kalau lapar bising, tak reti nk duduk dia...

setibanya di sik.. mata aku ni klikpok2.. 
paham tak apa 2 klikpok?,,,
haha tu adalah sejenis penyakit mata yg tak blh tengok benda yg menarik ckit.. heheh...

sebenarnya aku ternampak buah rambutan yg banyak, masak ranum, dengan isi yg lekang dan manis bak gula pasir,,.. wahhhhhhh meleleh air lior...

apa lagi dengan selambernya ala gaya segan2 silu tu... terus pegang galah and kail ja buah tu.. 

buat mcm sendiri punya pokok ...
bila dah banyak kail baru pi mintaq kat tuan dia... hahahah
jahat betoi aku ni.. ...

bukan shj buah rambutan,, ulam2 pon kami sapu... mcm jering n petai..
bayangkan makan nasi ikan masin berulamkan jering n cabai tumbuk serta sambal tumis petai...
bom meletup pon tak sedar punya.... (nampak sangat bohong)..

tak sangka plak masa ambik buah 2 ada labah2 kuning,, entah dari mana dia datang pon taktau.. 
tengok2 dia kata "tumpang lalu blh, udah2 la ambik buah org tu"..
mcm tu lah agaknya dia mintaq izin.. takpasti lah...

yg paling takblh belah tu,, aku pi cari buah durian kat dusun org pulak,,.. siap bawak minah(berok) lagi...
best bila dengar ja buah duri tu jatuh.. pakat2 pt terkam..
memalukan betoi buah sebijik ja, tp yg pi terjah tu pnya lah ramai.. mcm org utan jumpa hutan ja.. 
berok pon gelak kat kami...

mesti berok tu kata kami perak.. sbb seronok terlebih blh jumpa durian bawah pokok.. 
kah kah kah kah..... the best lah..

 ini lah labah2 yg mintaq lalu tu... kuang3

 jangan tiru aksi ini,,, ni aku ja mampu duduk,takot korang tak muat..(perasan ringan)

 banyak tak buah kami?

 ini aku dgn ekin mempergayakan buah rambutan...

 ini jering.. ada kenal ka?

 mcm minah cenak la plak....

 papan tanda awas kerja mengkail di hadapan ,.. takut jatuh atas kpala ja...

 ah ini lah petai.. n buah berduri.. buah ni terbaik dari dusun...

i Love buah org.. sbb aku takda dusun... hehehe..