1 August 2012

BULAN DAN MATAHARI

Matahari kata “syuh! Syuh! Syuh! Nyah kau bulan,,, ni giliran aku,,” bulan pulak kata “tunggu la sat,, aku tak puas lagi ni,, rasa macam baru ja keluar”..
Begitulah ruti harian bagi sang matahari dan bulan…
Bagi kita apa pulak rutin harian?..
Ni bukan rutin harian aku dan kawan2,, ni Cuma saringan ja..
Dalam keadaan sedar dan tak sedar.. (bukan kami minum arak na,, kami masih sioman tau…)
Malam tu kami pi sambut merdeka dekat Pinang. Tapi kami sambut ala2 kadar ja,,, setakat p duduk2 tengok orang tembak bunga api,, (bukan tembak jenayah na… )
Ni habis takda kerja la,, memandangkan esok tu cuti,, so lepak lama2 sikit dekat Pinang tu.
Dah habis sambut kami balik lah,,,
OTW balik kami singgah la pantai bersih,,, sungguh bersih pemandangan disitu waktu tu,,, tak Nampak sampah sebab mlm,, hehehe…
Dekat situ kami singgah sat ja,, solat subuh,, and duduk sembang2 sat,,
Sembang punya sembang tak sedar dah pagi,, nasib baik cuti.. kalau tak mau terlena jugak kami dalam kelas nanti..
Seronok jugak lepak dekat situ pagi2 ada fill nak jogging,, pantai dia bersih and udara dia segar sangat,,
Lagi pon aku tertarik dengan pemandangan lampu dekat pinang port tu,, alang2 dah duduk lama,, kami tunggu tengok bila lampu pinang port tu nk padam,, lampu2 dekat P.Pinang akan padam sekitar jam 7.00am – 7.30am.. memang cantik.. sampai terlupa nk ambik gambar…
Yang sempat pon gambar kami2 ja…









Nak tau macam mana menarik dia,,, cuba lah sendiri,, sungguh indah KUASA TUHAN,,,